فلاشینگ نما

ورق های کرکره ای، ورق های زیبا و مستحکمی هستند که مصارف مختلفی در صنعت و ساختمان سازی دارند ، اما معمولا از انواع ورق کرکره ای با رنگ های مختلف برای پوشش سقف های شیروانی استفاده میشود. این ورق ها مقاومت زیادی در برابر آب، رطوبت و عوامل محیطی داشته و برای نصب در محیط های خارجی بسیار مناسب هستند. برای بررسی دقیق تر ورق کرکره ای و انواع ورق تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ورق کرکره ای چیست؟

شکل ظاهری و فرم ورق های کرکره ای مانندکرکره مغاره است، این شباهت باعث نام گذاری ورق های شکل گرفته به ورق کرکره ای شده است. جهت افزایش مقاومت در ورق های کرکره ای با روش نانوتکنولوژی روکشی سرامیکی و اپوکسی بر روی روق ایجاد میکنند. ساخت ورق کرکره ای از ورق های فلزی از جنس فولاد، آلومینیوم، گالوانیزه، گالوانیزه رنگی و پلاستیک صورت میگیرد.

ورق کرکره ای فولادی مقاومت و کاربرد بیشتری دارد، اما این ورق ها در مجاورت هوا و رطوبت، اکسید میشوند. برای حل این مشکل، پیش از مرحله شکل دهی به ورق، ورق را با پوششی از فلز روی، گالوانیزه یا روی اندود کرده و مقاوم سازی میکنند.

گالوانیزه کردن ورق ها علاوه بر افزایش طول عمر ورق ها باعث زیبایی و براقیت سطح ورق کرکره ای میشود. پس از انجام گالوانیزاسیون میتوان با استفاده از رنگ آمیزی به زیبایی ورق افزود و تنوع رنگی ایجاد کرد.

نحوه تولید ورق کرکره ای

 پس از گالوانیزاسیون و تولید ورق رنگی از دستگاه رول فرمینگ به دو صورت سرد و گرم استفاده می کنند.که در زیر به توضیح آن ها پرداخته ایم.

  • روش سرد: برای ساخت ورق کرکره ای از ورق های نازک از حالت سرد دستگاه استفاده میکنند.
  • روش گرم: برای ساخت ورق کرکره ای از ورق های ضخیم از حالت گرم دستگاه استفاده میکنند.

رول ورق گالوانیزه، در دستگاه رول باز کن قرار گرفته و ثابت میشود؛ ابتدا ورق گالوانیزه در دستگاه رول فرمینگ قرار گرفته و غلتک های طرح دار، ورق را به شکل های مختلفی در می آورند.

برای جلوگیری از کثیف شدن و عایق سازی ورق در برابر تعامل گرمایی و هدر رفت انرژی با استفاده از نانوتکنولوژی پوششی از جنس تیتانیوم دی اکسید، بر روی ورق کرکره ای ایجاد میکنند؛ همچنین مشکل چکه کردن آب در هنگام پیچ و مهره کردن ورق ها با استفاده از این روش رفع میشود. در مناطق ساحلی به دلیل بالا بودن رطوبت استفاده از این روش باعث بالا رفتن مقاومت و دوام  ورق میشود.

 

انواع ورق کرکره ای

انواع ورق کرکره ای

با توجه به انواع ورق کرکره ای و نوع طرحی که به ورق داده میشود، ورق های متنوعی از ورق کرکره ای ساخته میشوند:

 

  • طرح سینوسی

یکی از راج ترین و قدیمی ترین طرح ها در ساخت ورق کرکره ای، طرح سینوسی است در این ورق طرح ها به شکل دایره ای در اندازه های بزرگ و کوچک هستند. طرح سینوسی بسیار ساده و آسان بوده و سایز موج ها با توجه به درخواست مشتری تعین میشود.

 

ورق کرکره ای ذوزنقه ای

  • طرح ذوزنقه ای

طرح ورق های ذوزنقه ای به شکل ذورنقه در اندازه و اشکال مختلف است و ویژگی های ظاهری این طرح با خواست و سفارش مشتری تعیین میشود.

 

ورق کرکره ای شادولاین

  • طرح شادولاین

زیباترین طرح متعلق به طرح شادولاین بوده که تقریبا به طرح ذوزنقه ای شبیه است. این نوع ورق کرکره ای از دیگر ورق ها مقاوم تر و گران تر است.

ابعاد ورق کرکره ای

پس از طرح دهی به ورق، با استفاده از گیوتین ورق را به اندازه های دلخواه (طول) برش میزنند، ضخامت در این ورق ها کم بوده اما مقدار آن متفاوت است؛ اما هرچه این میزان بیشتر باشد، مقاومت ورق بیشتر میشود. عرض ورق های کرکره ای با توجه به جنس مورد استفاده و طرح ورق متفاوت خواهد بود:

  • گالوانیزه: 100 و 125 سانتیمتر
  • طرح سینوسی: 116 سانتیمتر
  • طرح ذوزنقه ای: 112 سانتیمتر
  • طرح دامپا: 118 سانتیمتر
  • طرح سفال: 120 سانتیمتر

کاربرد و مزایای ورق کرکره ای

ورق کرکره ای برای استفاده در نقاط مختلف در ابعاد و اندازه های مختلف تولید میشوند. بیشترین مصرف ورق کرکره ای در ساخت سقف های شیروانی، حصارکشی، محوطه سازی و زیبا سازی محیط است. این کاربرد زیاد ورق کرکره ای بیانگر ویژگی های خوب این ورق ها است از جمله:

  • امکان تعمیر و رنگ آمیزی مجدد دارند.
  • ورق کرکره ای در مقابل باران، برف، زنگ زدگی و رطوبت مقاوم هستند.
  • طول این ورق ها محدودیتی نداشته و میتوان آن ها را در هر اندازه ای تهیه کرد.
  • وجود روکش های متعدد بر سطح این ورق ها، باعث افزایش طول عمر ورق ها میشود.

قیمت و خرید ورق کرکره ای

برای خرید این ورق ها ابتدا باید مکان مورد استفاده از این ورق ها را در نظر گرفت و متناسب با آن ورق خرید و طرح مورد نظر را در ابعاد مناسب سفارش داد.

با توجه به نوسانات در بازار نمیتوان قیمت ثابتی را برای این محصول در نظر گرفت. جهت اطلاع از قیمت به روز و دقیق ورق کرکره ای به سایت فلاشینگ ساز مراجعه فرمایید.

 

  • ورق کرکره ای به چند روش تولید میشود؟
  • تنوع در ورق کرکرهای چگونه میشود؟
  • بیشترین مصرف ورق کرکره ای در کدام قسمت است؟

 

برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *