و بالکن

حفاظ بالکن و تراس

تراستراس چیست ؟

تراس به فضایی بدون سقف که به بنا متصل است می گویند. با توجه به اینکه تراس از اجزای یک ساختمان محسوب می شود اما مساحتش در بنا به حساب نمی آید و فضایی مشاع است. تراس‌ها به‌طور معمول دارای عرض کم در حدود یک متر و طول بیشتری هستند اما این یک اصل کلی و ثابتی نیست و می توان تراس ها را به ابعاد و اشکال خاص دیگری نیز دید.

 

حفاظ بالکن و تراس

 

 

جهت مشاوره طراحی ، ساخت و نصب انواع حفاظ  تراس و بالکن و فلاشینگ نما و زیبا سازی ساختمان و پاسخ به سوالاتتان درباره 0 تا 100 طراحی تا نصب فلاشینگ ( نما ،پنجره ، بام ، روی دیوار ، سقف ،شیروانی  ) با کارشناسان ما در ارتباط باشید ، همچنین میتوانید جهت مشاوره حضوری به آدرس ما مراجعه نمایید و با مشاوره کارشناسان ما انتخاب و خرید بهتر داشته باشید .

0912-370-6593

021-6631-9076

آدرس ما : تهران – بازار آهن شاد آباد _ بلوار مدائن _ بهاران 2 – بلوک 13 – پلاک 25

 

منظور از تراس، همان بهار خواب در زبان فارسی است. بهار خواب بدون سقف (غیر مسقف) است و خارج از محدوده ساختمان به شمار می آید. در حالت کلی در زمان محاسبه متراژ آپارتمان یا ساختمان، این محوطه را نباید دخیل کنید و هر میزانی که بخواهید می توانید محدوده بهار خواب را وسعت دهید.  حفاظ بالکن و تراس

در بهار خواب می توانید با اختیار خودتان برای کاربردهای مختلف مانند بکار بردن مبلمان شهری جهت استراحت آرامش روح و روان از آن استفاده کنید. حفاظ بالکن و تراس 

نکته حائز اهمیت در بهار خواب توجه به این مسئله که سطح آن باید از سطح محیط اطرافش مرتفع تر باشد. شاید سوال کنید چرا؟ در واقع زمانی که از درب ورودی خانه وارد حیاط می شوید و به طرف ورودی ساختمان پیش می روید، فضای بهار خواب را کمی بالاتر از حیاط و مقابل درب ورودی می بینید. حفاظ بالکن و تراس

این بهار خواب بیشتر مربوط ساختمان های ویلایی است که با چند پله ساختمان را از حیاط تفکیک کرده است .

در مورد آپارتمان ها، بهار خواب به نحوه دیگر طراحی و پیاده می شود. اما خارج از هر نوع موزونی برای بهار خواب آنچه در مورد ویژگی اساسی آن مهم است این است که بهار خواب در هر فضایی، کاملا باز است. حفاظ بالکن و تراس 

همچنین این فضای باز با محوطه اطراف خود ارتباط دارد و بیشتر در داخل خانه قرار می گیرد. در این حالت این فضا می تواند در بام آپارتمان چند طبقه یا طبقه همکف خانه ویلایی باشد. حفاظ بالکن و تراس    سرین سازه

مزایای استفاده از تراس

با توجه به اینکه در شرایط زندگی امروزه که با کمبود فضای سبز روبه رو هستیم ، با پرورش گل و گیاه در تراس (بهار خواب سبز) هر زمانی که خواستید می توانید با فضای سبز و طبیعت ارتباط برقرار کنید.

بهار خواب سبز روحیه شاد و آرامش را به شما هدیه می دهد. همچنین با شیشه ای کردن بهار خواب از ورود حشرات و گرد و غبار جلوگیری می کنید.
بهار خواب از کسلی، خفگی و بسته بودن خانه جلوگیری می کند و داخل خانه را با بیرون تعامل می دهد.  حفاظ بالکن و تراس

هنگامی که افراد کسل و خسته می شوند و می خواهند مدتی در فضایی دلنشین استراحت کنند؛ می توانند با پیاده کردن بهار خواب بهترین مکان را برای طی کردن این زمان داشته باشند. بهار خواب را می توان با ابزارهای تزیینی مانند سنگ رودخانه و… دلنشین و جذاب کرد.  حفاظ بالکن و تراس

 

بالکنبالکن چیست؟

بالکن یکی از اجزای ساختمان می باشد البته نه در فضای داخلی بنا بلکه به‌صورت یک بیرون زدگی از بنا خودنمایی می کند. شاید فکر کنید که بالکن همان ایوان و یا تراس می‌ باشد. بله بالکن‌ها همانند ایوان و تراس یکی از اجزای ساختمان هستند و دارای بعضی ویژگی های مشابه و همچنین تفاوتهایی نیز باهم دارند.

 

حفاظ بالکن و تراسویژگی های یک بالکن چیست ؟

  • فضاییست مسقف
  • حداقل از یک طرف رو به فضای بیرون است .
  • بالکن‌ ها معمولا در طبقات بالا اجرا می شوند .
  • حداکثر تا سه طرف باز و رو به بیرون می باشد .
  • مساحت بالکن‌ها در مساحت بنا محاسبه می شوند .
  • پلان بالکن ها متناسب با شرایط بنا دارای اشکال مختلفی است .
  • عموما بالکن ها با نرده ، دیوار های کوتاه و یا سایر جزئیات همراه هستند .
  • بعضی بالکن ها توسط شیشه های شفاف و یا مات پوشانده و بسته می شوند .

چرا بالکن در خانه ساخته می شود ؟

بالکن در خانه ها بسیار مفید است. در خانه های ویلایی که محدودیت کمتری از نظر مساحت وجود دارد و دست طراحان بازتر است و از اجزایی مانند ایوان، تراس و بالکن به‌خوبی در طراحی های خود بهره می برند.

علاوه بر خانه های ویلایی در آپارتمان‌ها بالکن بیشتر به چشم می خورد و انگار نبودش باعث می شود احساس کنیم آپارتمان‌ها ناقص هستند.

اما بهتر است این حقیقت نسبتا تلخ را هم در مورد آپارتمان ها و یا حتی خانه های ویلایی بگوییم اونم اینکه حق بالکن ها بخوبی رعایت نمی شود و با توجه به اینکه هر ساختمان و اصلا هر واحد آپارتمانی برای خود انباری به صورت مجزا دارد به‌جای اینکه از بالکن برای ایجاد یک فضایی زیبا و آرامش بخش استفاده کنند آن را تبدیل به انباری زشت و بدنما کرده اند.

فراموش نکنید ساختمان هایی که برای کار، انواع فعالیت و زندگی انتخاب کرده و یا می سازید بخشی از وجود خود شماست و هر چه این محیط ها جذاب، زیبا و آرامش بخش باشند در بهتر شدن زندگی، روابط اجتماعی و کاریتان نیز تاثیر مستقیمی دارد.

امروزه علاوه بر اینکه طراحان معماری و طراحان داخلی سعی دارند بهترین ایده ها را در بناها ایجاد کنند خود ساکنان ساختمان ها نیز سعی در بهتر و جذاب تر کردن محیط های اطراف خود دارند .

حفاظ بالکن و تراسچرا نصب حفاظ تراس و بالکن برای هر ساختمانی مهم است ؟

حفاظ تراس و بالکن ساختمان قطعاً مهم است و علت آن هم کاملاً مشخص است. تراس و بالکن بخشی از ساختمان است که به فضای آزاد، راه دارد.  حفاظ بالکن و تراس

از طریق تراس می‌توان فضای بیرون و یا حیاط ساختمان را بدون واسطه دید. وقتی تراس و یا بالکن ما حفاظ و نرده نداشته باشد بسیار خطرآفرین است و احتمال سقوط به پایین را زیاد می‌کند .

فلاشینگ ساز حفاظ بالکن و تراس

فلاشینگ

نصب فلاشینگ نما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *